PROGRAM ZADRŽAVANJA RADNIH MJESTA – SRPANJ 2021.

  1. CILJANE SKUPINE POSLODAVACA

Poslodavci iz sektora:

  • Prijevoz i skladištenje –prijevoz putnika i to kopnom, zrakom i
    vodom, te zračni prijevoz robe
  • Uslužne djelatnosti u vezi sa prijevozom
  • Djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane i
    pića
  • Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti – samo djelatnosti
    iznajmljivanja i davanja u zakup (leasing) i putničke agencije,
    organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske
    usluge te djelatnosti povezane s njima
  • Umjetnost, zabava i rekreacija – samo kreativne, umjetničke i
    zabavne djelatnosti, zabavne i rekreacijske djelatnosti i
    proizvodnja i prikazivanje filmova i video filmova, djelatnosti
    snimanja zvučnih zapisa i izdavanja glazbenih zapisa te
    distribucija istih
  • Organizatori kulturnih, poslovnih i sportskih događanja,
    organizatori sajmova i vjenčanja, te prateće djelatnosti poput
    tvrtki za najam opreme, audio i video snimanje, prodaju ulaznica,
    najam dvorana te ostale tvrtke koje većinu svojih prihoda
    ostvaruju od događanja i javnih okupljanja
  • Poslodavci s područja na kojima je proglašena katastrofa
    uzrokovana potresom za područje Sisačko-moslavačke,
    Zagrebačke i Karlovačke županije bez obzira na djelatnost i pad
    prometa i to u slučaju kada su zbog objektivnih razloga
    poslovno-proizvodi procesi bitno smanjeni ili onemogućeni

Prihvatljivi poslodavci: trgovačka društva, obrti, OPG i fizičke osobe koje
obavljaju samostalnu djelatnost i koji su osigurani po toj osnovi i ostali poslovni subjekti koji obavljaju djelatnost u prihvatljivim sektorima i po toj osnovi obveznici su poreza na dobit.

Iznimno, poslodavci koji djeluju odnosno provode aktivnosti na području Sisačko-moslavačke županije ne moraju biti obveznici poreza na dobit.

Tko ne može koristiti potporu:                                                                     

Poslodavci koji nisu isplatili ugovorenu, utvrđenu ili propisanu plaću
prema ugovoru o radu, pravilniku o radu, kolektivnom ugovoru ili
posebnom propisu za sve mjesece koji prethode mjesecu za koji se traži
potpora ne mogu koristiti mjeru.
● Poslodavci kojima je od strane nadležnih tijela utvrđeno kršenje Odluka
Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne
samouprave) ne mogu koristiti potporu.
● Poslodavci kojima je Inspekcijskim nadzorom utvrđeno kršenje Odluke
Vlade Republike Hrvatske o iznimnim mjerama kontrole cijena za
određene proizvode ne mogu koristiti potporu.
● Obveznicima fiskalizacije kojima se u postupku nadzora provedbe Zakona
o fiskalizaciji u prometu gotovinom utvrde sljedeće nepravilnosti:
neizdavanje računa, višak ili manjak u blagajni i ukoliko račun i/ili prateći
dokument ne sadrži propisane elemente, odnosno JIR I ZIK te se pokrene
prekršajni postupak u vezi provedbe propisa o fiskalizaciji u prometu
gotovinom, uskratit će se korištenje potpore te će biti obvezni vratiti
isplaćeni iznos potpore.
● Iznajmljivači privatnog smještaja ne mogu koristiti mjeru.
● Obiteljska poljoprivredna gospodarstva koja nisu u sustavu poreza na
dobit ili dohodak ne mogu koristiti mjeru.

2. CILJANE SKUPINE RADNIKA

Radnici zaposleni kod poslodavaca iz ciljane skupine poslodavaca odnosno svi osiguranici kod predmetnog poslodavca (bez obzira je li radnik na određeno ili neodređeno, radi li se o građanima RH, EU ili trećih zemalja, rade li u punom ili nepunom radnom vremenu ili imaju neki od statusa poput samohranog roditelja, hrvatskog branitelja i upućenog radnika) te radnici zaposleni u podružnicama/predstavništvima stranih tvrtki u Republici Hrvatskoj.

Ciljana skupina radnika ne uključuje:
– Umirovljenike
– Strane radnike iz trećih zemalja kojima je prestala važiti dozvola za boravak i rad

Poslodavcu se može odobriti korištenje potpore za srpanj za sve radnike za
koje poslodavac traži potporu ako do zaključno 25. kolovoza 2021. godine 70
i više posto radnika za koje poslodavac traži potporu posjeduje EU digitalnu
COVID potvrdu ili su stekli uvjete za dobivanje iste sukladno pravilima o
izdavanju EU digitalnih COVID potvrda u Republici Hrvatskoj.

70 i više % Covid-potvrda = 100 % potpore

Manje od 70 % Covid potvrda = proporcionalno tj. jednako postotku Covidpotvrda od ukupnog iznosa potpore

Hrvatski zavod za zapošljavanje će do podataka o posjedovanju EU digitalnu COVID potvrdu ili stečenim uvjetima za posjedovanje EU digitalne COVID potvrde doći na temelju razmjene podatka sa nadležnim tijelima.

3. VISINA I TRAJANJE POTPORE

Potpora se isplaćuje za razdoblje od 01. srpnja do 31. srpnja 2021. g.

Visina potpore: iznos od najviše 4.000,00 kuna mjesečno po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu prema postotku pada prihoda/primitaka:
▪ od 40,00% do 44,99% – 2.000,00 kn
▪ od 45,00% do 49,99% – 2.500,00 kn
▪ od 50,00% do 54,99% – 3.000,00 kn
▪ od 55,00% do 59,99% – 3.500,00 kn
▪ od 60% i više – 4.000,00 kn

Poslodavci koji koriste mjere HZZ-a i drugih davatelja, a kojima je plaća opravdani trošak, ne mogu istovremeno koristiti obje mjere.
Za radnika za kojega ima aktivan ugovor o korištenju mjere aktivne politike zapošljavanje poslodavac ne može koristiti program zadržavanja radnika. Izuzetak su radnici koji su uključeni u potporu za usavršavanje, osposobljavanje na radnom mjestu i mjeru stalni sezonac.
Poslodavci koji imaju aktivne ugovore po mjeri Potpore za samozapošljavanje ne mogu koristiti ovaj program.

Za radnike zaposlene nakon 30. lipnja 2021. godine, ne može se odobriti potpora za mjesec srpanj 2021. godine.

Svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO – a do 28. veljače 2021. godine mogu koristiti mjeru srpanj.

Poslodavci koji obavljaju djelatnost sezonskog karaktera, bez obzira na oblik registracije poslovnog subjekta, mogu koristiti potporu za srpanj uz uvjet da su registrirali djelatnosti i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do dana 28. veljače 2021. godine, te da su u trenutku predaje zahtjeva u aktivnom statusu.

Za zahtjeve za dodjelu potpore zaprimljene od 26. srpnja 2021. godine do zaključno 25. kolovoza 2021. godine odobravat će se isplata mjesečnih troškova plaće za srpanj 2021. godine.

4. KRITERIJI

Poslodavci trebaju dokazati da su u razdoblju od 01. travnja 2020. godine do 30. rujna 2020. godine imali pad prihoda/primitaka u odnosu na isto razdoblje 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece.
                                                                      ILI
trebaju dokazati da su u srpnju 2021. godine imali pad prihoda/primitaka u odnosu na srpanj 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za srpanj 2021. godine i srpanj 2019. godine Poreznoj upravi.

Iznimno, poslodavci koji su osnovani prije 1. srpnja 2019. godine, a nisu odmah započeli s poslovanjem u smislu ostvarivanja prihoda te iz tog razloga nemaju podatke za usporedbu po ovim kriterijima, trebaju dokazati da su u mjesecu za koji traže potporu imali pad prihoda/primitaka u odnosu na prvi cjeloviti kalendarski mjesec poslovanja. Kao dokaz poslodavci su dužni dostaviti prvi izdani račun.

Ako je poslodavac osnovan nakon 1. srpnja 2019. godine treba dokazati pad
prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na rujan 2019. godine.
Ako je poslodavac osnovan nakon 1. veljače 2020. godine treba dokazati pad
prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na rujan 2020. godine, a u slučaju da je osnovan nakon 1. listopada 2020. godine treba dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na svibanj 2021. godine.

Tromjesečni obveznici PDV-a dokazuju pad prihoda/primitaka kumulativno za drugo tromjesečje 2021. godine u odnosu na isto razdoblje 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece.
Iznimno, tromjesečni obveznici PDV-a koji su osnovani u četvrtom tromjesečju 2019. godine i kasnije te iz tog razloga nemaju podatke za usporedbu po ni jednom od navedenih kriterija dokazuju pad prihoda/primitaka za drugo tromjesečje 2021. godine u odnosu na prvo
tromjesečje 2021. godine.

Poduzetnici koji nisu u sustavu PDV-a ili nisu u sustavu PDV-a u usporedivim razdobljima dokazuju pad prihoda/primitaka na temelju tablice pada prihoda/primitaka.

5. OBVEZE POSLODAVCA

-Odmah ili najkasnije u roku od 8 dana obavijestiti Zavod ukoliko je došlo do otkaza ugovora o radu s pojedinim radnikom s točnim datumom i razlogom otkaza.
Zadržati sve radnike koji su kod njega bili u radnom odnosu prvog dana mjeseca za mjesec koji poslodavac prima potporu osim onih kojima ugovor o radu prestaje po nekom od navedenih načina: istek ugovora o radu na određeno vrijeme, otkaz ugovora o radu koji je skrivio radnik svojim ponašanjem, osobno uvjetovani otkaz ugovora o radu, izvanredni otkaz
ugovora o radu, otkaz ugovora o radu koji radnik daje poslodavcu, odlazak radnika u mirovinu. U slučaju prestanka ugovora o radu po nekom od navedenih načina, poslodavac ostvaruje pravo na isplatu potpore prema danima koje je radnik odradio u mjesecu otkaza.
− Poslodavac se obvezuje Zavodu dostaviti dokaze o isplaćenoj
plaći za sve radnike za koje poslodavac traži potporu:
       – za mjesec srpanj najkasnije do 5. rujna 2021. godine

I Isto se ne odnosi na obrtnike i ostale samostalne obveznike plaćanja doprinosa koji nisu u zakonskoj obvezi isplate plaće. Isti će dostaviti izjavu da su sredstva utrošena sukladno namjeni potpore.

 

Kontakt/Lokacija