Skip to content Skip to footer

Fiskalizacija 2.0 – ciklus online edukacija

Fiskalizacija 2.0 – ciklus online edukacija – LEXPERA događaji

WEBINAR 1 – Fiskalizacija 2.0 za male poduzetnike i računovođe: novosti od rujna 2025.
4. rujna 2025. u 10:00 sati (60 min)

WEBINAR 2 – Fiskalizacija 2.0 za pravnike: pravni okvir i obveze7
16. listopada 2025. u 10:00 sati (60 min)

WEBINAR 3 – Fiskalizacija 2.0: tehnološka prilagodba i digitalna rješenja
17. studenoga 2025. u 10:00 sati (60 min)

WEBINAR 4 – Fiskalizacija 2.0 u praksi od 2026.
18. prosinca 2025. u 10:00 (60 min)

FISKALIZACIJA i E-računi

ZAKON O FISKALIZACIJI – NOVI – NN 89/25 – VRIJEDI OD 01.09.2025.

ZAKON O FISKALIZACIJI U PROMETU GOTOVINOM – NN 133/12, 115/16, 106/18, 121/19, 138/20, 114/23
VRIJEDI DO 01.09.2025.

Organizacija u okviru Fiskalizacije 2.0

➢ Uvođenje certificiranog softvera

➢ Digitalna arhiva (eArhiv)

➢ Automatizacija razmjene dokumenata

➢ Prijava informacijskog posrednika

➢ Edukacija unutar organizacije

FISKALIZACIJA 2.0

KORAK 1 – Priprema od 01.09.2025. – 31.12.2025.

❑ Odabrati pristupnu točku – informacijskog posrednika o informacijski posrednik je pravna ili fizička osoba koja vam omogućuje
kreiranje, slanje i primanje eRačuna prema drugim poslovnim subjektima

o popis ovlaštenih informacijskih posrednika bit će dostupan na portalu Porezne uprave Fiskalizacija (navedeni će se popunjavati nakon 1. rujna 2025. kako će informacijski posrednici dobivati potvrde o sukladnosti)

o odaberite informacijskog posrednika koji vam najviše odgovara (provjerite cijene i ponudu usluga!)

FISKALIZACIJA 2.0

KORAK 1 – Priprema od 01.09.2025. – 31.12.2025.
❑ Potpisati ugovor s informacijskim posrednikom

o nakon odabira i ugovaranja informacijskog posrednika, dobit ćete pristup njihovom sustavu kroz koji možete kreirati
i razmjenjivati eRačune

o moguće je ugovoriti da odmah za vas odrađuje i fiskalizaciju razmijenjenih ulaznih i izlaznih eRačuna

FISKALIZACIJA 2.0

KORAK 1 – Priprema od 01.09.2025. – 31.12.2025.

❑ Davanje ovlaštenja informacijskom posredniku u Aplikaciji za fiskalizaciju i eIzvještavanje (FiskAplikaciji)

o putem FiskAplikacije trebate potvrditi da ugovoreni informacijski posrednik može u vaše ime zaprimati eRačune te dodijeliti ovlaštenje onome tko će odrađivati fiskalizaciju

FISKALIZACIJA 2.0

KORAK 1 – Priprema od 01.09.2025. – 31.12.2025.
❑ Do 31. prosinca 2025. primatelji eRačuna moraju dostaviti i potvrditi svoju adresu za pronalaženje krajnje adrese za zaprimanje eRačuna putem Adresara metapodatkovnih servisa (AMS).

o Obavijesti PU o vašoj adresi zaprimanja (pristupna točka šalje poruku a mi samo potvrdimo kroz ePoreznu)

o Ovlaštenje za fiskalizaciju računa – ako će ga raditi netko drugi

FISKALIZACIJA 2.0

➢Svaki razmijenjen eRačun možete preuzeti i dostaviti svom računovođi, osim ako je vaš računovođa već integriran s informacijskim posrednikom – tada sve ide automatski.

FISKALIZACIJA 2.0

KORAK 2 – Priprema od 01.09.2025. – 31.12.2025.
❑ Povezati listu svojih roba i usluga s Klasifikacijom proizvoda po djelatnostima Republike Hrvatske, 2025. o obveznici primjene Zakona o fiskalizaciji bit će dužni podatak o stavci robe i usluge u eRačunu povezati s ispravnom klasifikacijskom oznakom i iskazati je u eRačunu šesteroznamenkastom brojčanom oznakom

o za potrebe Zakona o fiskalizaciji koristi se važeći statistički standard Klasifikacija proizvoda po djelatnostima – KPD

o za pomoć u primjeni klasifikacije dostupna je email adresa KPD@dzs.hr

FISKALIZACIJA 2.0

KORAK 2 – Priprema od 01.09.2025. – 31.12.2025.

❑ KLASUS aplikacija

o Pretraživanje KPD 2025. je dostupno putem KLASUS aplikacije na stranicama Državnog zavoda za statistiku.

o Navedena aplikacija nudi mogućnost pregledavanja i pretraživanja klasifikacija prema nazivu i šifri, omogućuje prikazivanje pojedinačnih elemenata klasifikacija, njihove nazive, objašnjenja ili indekse, ako postoje.

FISKALIZACIJA 2.0

KORAK 2 – Priprema od 01.09.2025. – 31.12.2025.

❑ Ostali procesi

Vrsta dokumenta

81 – Odobrenje za robu i usluge
82 – Račun za mjerene usluge
83 – Odobrenje za financijske isprave
325 – Predračun
326 – Parcijalni račun
380 – Komercijalni račun
381 – Credit note
383 – Terećenje
384 – Korektivni račun
386 – Račun za predujam
394 – Račun za leasing

Poslovni procesi

P1 – Fakturiranje isporuka dobara i usluga preko narudžbi na temelju ugovora
P2 – Periodično fakturiranje isporuka na temelju ugovora
P3 – Fakturiranje isporuka preko nepredviđene narudžbe
P4 – Plaćanje predujma (avansno plaćanje)
P5 – Plaćanje na licu mjesta
P6 – Plaćanje prije isporuke na temelju narudžbe
P7 – Računi s referencom na otpremnicu
P8 – Računi s referencom na otpremnicu i primku
P9 – Odobrenje ili negativno fakturiranje
P10 – Korektivno fakturiranje
P11 – Parcijalno i završno fakturiranje
P12 – Samoizdavanje računa

Šifra valute
Jedinica mjere
VAT TAX

FISKALIZACIJA 1.0

KORAK 1 – primjena od 1. rujna 2025.

o ukida se fiskalizacija pratećih dokumenata i računa koji se odnose na prateće dokumente
o ukida se mogućnost fiskalizacije računa plaćenih čekom
o XML poruke zahtjeva mogu se potpisivati aplikacijskim certifikatima izdanima od strane pružatelja
usluga povjerenja/pouzdanih pružatelja usluga povjerenja u Republici Hrvatskoj uz obvezan OIB (mijenja se tekst poruka grešaka za s002 i s003) (članak 10. Zakona o fiskalizaciji).

Digitalni certifikat

Članak 10.

Obveznik fiskalizacije računa dužan je radi provedbe fiskalizacije računa koristiti digitalni certifikat koji se u postupku fiskalizacije računa koristi za elektroničko potpisivanje elemenata računa, uz obvezan OIB obveznika fiskalizacije prilikom elektroničke razmjene podataka.

Podaci o obveznicima fiskalizacije računa

Članak 11.

Porezna uprava vodi podatke o obveznicima fiskalizacije računa, a prema podacima o korištenju digitalnih certifikata pri provedbi fiskalizacije računa.

FISKALIZACIJA 1.0

KORAK 2 – primjena od 1. siječnja 2026.

o za transakcije između poreznih obveznika (B2B segment) koje se plaćaju gotovinom ili karticom moguće je prema članku 39. stavku 1. Zakona o fiskalizaciji izdati račun za koji je proveden postupak fiskalizacije računa prema članku 15. ovoga Zakona (fiskalizacija računa). Ovdje naglašavamo kako se kod predmetnih transakcija primjenjuje nova xml shema za fiskalizaciju računa pri čemu se dostavlja OIB primatelja računa. Isto tako se napominje kako obveznici fiskalizacije za transakcije u krajnjoj potrošnji (B2C segment) mogu koristiti postojeću xml shemu koju koriste za fiskalizaciju računa, odnosno ne trebaju se prilagođavati novoj xml shemi.

o omogućuje se promjena podataka računa (način plaćanja, OIB primatelja računa) kroz posebnu metodu.

o omogućuje se dostava podataka o radnom vremenu i radnim danima putem uspostavljene elektroničke veze uz primjenu digitalnih certifikata (članak 16. stavak 8. Zakona o fiskalizaciji)

FISKALIZACIJA i E-računi

Promjene koje kreću sa 01.01.2026. godine

✓ Prijava poslovnog prostora – ostaje na ePoreznoj – radi lokacije

✓ Prijava i promjena radni dani, radno vrijeme – kroz softver ili web aplikaciju

✓ Ovjera knjige uvezanih računa – zahtjev kroz ePoreznu

✓ Oslobođenje od fiskalizacije: veterinarska djelatnost i prodaja robe u zrakoplovima na letovima – bilo i prije kroz odluku Vlade sada u Zakonu, za mjenjačke poslove i za prodaju karata na skelnim prijelazima na unutarnjim vodama

FISKALIZACIJA i E-računi

Promjene koje kreću sa 01.01.2026. godine

✓ Kroz F 1.0 svi računi u krajnjoj potrošnji bez obzira na način plaćanja – shema je ista – oznaka plaćanja transkacijski račun

✓ R 1 u maloprodaji – fiskalizirati po pravilima F 1.0 (korišten izraz „može” što smatra da je moguće izdati i eRačun ako je programsko rješenje dostupno!)

✓ Izuzeće od obveze izdavanja eRačuna
• može biti za transakciju koja se plaća gotovinom ili karticom i za koju je izdan račun i proveden postupak likvidacija prema čl. 15. Zakona (izdavanje računa sa JIR)
• ako se ipak fiskalizira kroz F 1.0 mora biti OIB primatelja radi provjere priznavanja pretporeza
• ne mogu se izdati oba oblika računa za jednu transakciju

FISKALIZACIJA i E-računi
Promjene koje kreću sa 01.01.2026. godine

✓ Napojnice se mogu ostvarivati i u način plaćanja – transkacijski račun
✓ Fiskalizacija kada se knjiži primitak na račun veći od računa
• Svi doneseni akti su i dalje važeći bez obizra na promjenu Zakona – interni akt, blagajnički maksimum, prijava poslovnog prostora

FISKALIZACIJA i E-računi

Promjene koje kreću…

✓ Isti aplikativni certifikat će biti i za F 1.0 i za F 2.0 samo trebaju dva programska rješenja

✓ AKD i FINA – jedini izdavatelji

✓ Račun građana može biti i u aplikaciji – ne mora papirnato

✓ Ukida se fiskalizacija pratećeg dokumenta ali se vraća napomena „OVO NIJE FISKLANI RAČUN”

✓ Ukida se od 01.09.2025. – treba prilagoditi softvere jer će javljat grešku ako se po starom pokuša fiskalizirati prateći dokument

Razlike i specifičnosti F1 / F2

FISKALIZACIJA 1.0

Certifikat za Fiskalizaciju – izdavatelj FINA

➢ Preuzimanje F1 certifikata odrađuje poduzetnik. U slučaju promjene programskog rješenja, posrednika ili sl. potrebni su pristupni podaci jer nije moguće obnavljanje lozinke.

➢ Zapisati lozinku i ključ.

➢ Info na FINA stranicama:
certifikati/poslovni-certifikati-za-fiskalizaciju

FISKALIZACIJA 1.0

Uputa za certifikat FINA Fiskal

Ako kroz poslovanje radite ili ćete raditi s krajnjim korisnicima od 01.01.2026. godine morate imati certifikat za fiskalizaciju 1.0. Obzirom da se moraju fiskalizirati sve transakcije neovisno kako su plaćene (gotovinom, karticama, raznim pay platforma ili na transakcijski račun).

Certifikate za fiskalizaciju 1.0 izdaje FINA, te je na njihovim stranicama detaljno objašnjeno kako ga možete dobiti.

Ono što je prvenstveno bitno da unutar svoje organizacije pripremite preduvjet da li vam je potrebna fiskalna blagajna ili vam je dovoljno poslovno rješenje kroz koje vršite fakturiranje. Također morate provjeriti da li poslovno rješenje podržava fiskalizaciju 1.0

Nakon što prikupite gore navedene informacije, a ne posjedujete certifikat za fiskalizaciju 1.0, savjetujemo vam da što prije krenete u postupak nabave certifikata.

FISKALIZACIJA 1.0

Ispunjene obrasce možete predati on line kroz FINA servis OSPD ili popunjenu dokumentaciju predati u FINA poslovnici.

U nastavku prezentacije kao i na stranicama FINA-e opisani su koraci dokumentacija koja vam je potrebna.

FISKALIZACIJA 1.0

Izdavanje certifikata za fiskalizaciju

FISKALIZACIJA 1.0

Izdavanje certifikata za fiskalizaciju

FISKALIZACIJA 1.0

Izdavanje certifikata za fiskalizaciju

FISKALIZACIJA 1.0

Izdavanje certifikata za fiskalizaciju

FISKALIZACIJA 1.0

Izdavanje certifikata za fiskalizaciju

FISKALIZACIJA 1.0

Izdavanje certifikata za fiskalizaciju

Porezna uprava-Fiskalizacija

❑ Korisni link:

Porezna uprava – Fiskalizacija

Najnoviji propisi

NN 110/25 objavljen je Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o poticajima pri zapošljavanju osoba s invaliditetom, stupa na snagu 1. rujna 2025.

NN 107/25 objavljen je Pravilnik o strukturi i sadržaju godišnjih financijskih izvještaja, stupa na snagu 7. kolovoza 2025.

NN 107/25 objavljen je Pravilnik o izdavanju odobrenja za rad ovlaštenom revizoru i revizorskom društvu objavljen je, stupa na snagu 7. kolovoza 2025.

Poštovane kolegice i kolege, s nama ste pravodobno informirani. M.J. – AKTIVA kao savjetnik je uvijek uz Vas, a u ovim novostima podsjećamo:
Odgovornost je na poreznom obvezniku za ispravno izdavanje i zaprimanje eRačuna, za fiskalizaciju eRačuna te za eIzvještavanje od 1. siječnja 2026. godine.
Do 31. prosinca 2025. obveznici izdavanja eRačuna trebaju osigurati sve preduvjete za ispravno izdavanje/zaprimanje eRačuna i fiskalizaciju eRačuna, kao i eIzvještavanje. U istom roku obveznici zaprimanja eRačuna trebaju osigurati sve preduvjete za ispravno zaprimanje i postupanje s primljenim eRačunima. Porezni obveznik koji nije obveznik PDV-a tijekom 2026. moći će koristiti aplikaciju MikroeRačun kako bi primao eRačune od obveznika PDV-a.

Obveznici PDV-a za ispravno izdavanje i zaprimanje eRačuna trebaju odabrati i sklopiti ugovor s informacijskim posrednikom ili autonomno osigurati pristupnu točku. Pri odabiru informacijskog posrednika potrebno je obratiti pozornost na cijenu i ponudu usluga jer cijena usluge informacijskog posrednika nije propisana ili određena/limitirana propisom.

FZOEU: Objavljeni uvjeti i kriteriji za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila za tvrtke

11. kolovoza 2025. (Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost) – Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost objavio je uvjete i kriterije za najavljivani program sufinanciranja energetski učinkovitih vozila namijenjenog pravnim osobama i obrtnicima vrijedan 21,2 milijuna eura.

• U kontekstu sve većih ulaganja u zelenu tranziciju elektrifikacija voznog parka prepoznaje se sve više kao ne samo ekološki odgovorna, već i ekonomski isplativa investicija, a pojedina tvrtka moći će ostvariti čak do 90.000,00 eura sufinanciranja.
Promet utječe značajno na emisije CO2 i kvalitetu zraka, a ovim se programom djeluje upravo u smjeru smanjenja tih emisija. Zainteresirane tvrtke, pravne osobe i obrtnici, tako mogu očekivati da će, uz sredstva Fonda, investicija u vozila s nultim emisijama biti značajno brže isplaćena kroz uštede u troškovima goriva i održavanja.

• Kao i u dosadašnjem programu sufinanciranja, za L kategorije Fond će korisnicima osigurati do 2.500 eura, a za M1 i N1 kategorije i do 9.000 eura po vozilu, odnosno 40% njegove vrijednosti. Pritom je važno imati na umu kako cijena vozila L i M1 kategorije ne smije prelaziti 50.000 eura bez PDV-a. U slučaju kupnje vozila iz kategorije M2, M3, N2 i N3, sufinancirat će se do 40% iznosa, a osim električnih, sredstva će se moći dobiti i za vozila na vodik.

FZOEU: Objavljeni uvjeti i kriteriji za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila za tvrtke

• Jedan pravni subjekt moći će se prijaviti za veći broj vozila, a maksimalan iznos sufinanciranja koji će moći ostvariti po ovom pozivu je 90.000 eura. Prijava za sufinanciranje će biti u potpunosti elektronska, kroz NIAS putem sustava eFZOEU, a u ime tvrtke će prijavu moći podnijeti i opunomoćenik, koji će za to trebati imati specijalnu punomoć, ovjerenu kod javnog bilježnika. U slučaju odobrenog sufinanciranja, korisnicima će moći biti priznat trošak kupnje i plaćanja vozila nastao od 8. kolovoza 2025., a priznavat će se i trošak predujma za kupnju nastao i plaćen najranije 1. siječnja 2025. godine.

• Vozilo koje je u cijelosti plaćeno prije 8. kolovoza 2025. nije prihvatljivo za sufinanciranje. Rok do kojeg sva vozila trebaju biti kupljena odnosno plaćena je 31. svibnja 2026. godine. Korisnik bespovratnih sredstava bit će obvezan Fondu podnositi godišnja izvješća u periodu od 3 godine od datuma isplate, kroz koja će dokazivati da je vozilo još uvijek u vlasništvu te da redovito podmiruje troškove leasinga, odnosno, nakon otplaćenog leasinga, da je stekao vlasništvo nad istim.

• Iako je će poziv biti dostupan pravnim osobama, za sufinanciranje se neće moći prijaviti tvrtke registrirane za cestovni prijevoz robe i taksi prijevoznici. Naime, za takve tvrtke Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije priprema poseban program vrijedan 45 milijuna eura, koji će biti financiran u okviru Modernizacijskog Fonda. Osim toga, dodatnih 45 milijuna eura planira se plasirati u dekarbonizaciju prometa putem financijskih instrumenata, u okviru projekta na kojem Ministarstvo surađuje sa Hrvatskom bankom za obnovu i razvoj.
• IZVOR: InSOLVE Buzz

HOK: Obavijest o novim regulativama za kozmetičke proizvode

14. kolovoza 2025. (Hrvatska obrtnička komora) – 1. rujna 2025. godine na snagu stupa zabrana vezano uz primjenu Uredbe Komisije (EU) br. 2025/877 kojom će od tog datuma na području Europske unije biti zabranjena uporaba TPO (Trimethylbenzyldiphenylphosphine oxide) u kozmetičkim proizvodima, uključujući lakove za nokte. Kako bi svojim članovima osigurala pravovremenu prilagodbu i nesmetano poslovanje Hrvatska obrtnička komora zatražila je tumačenje Ministarstva zdravstva vezano uz primjenu Uredbe i osiguravanje jasnih smjernica za salone koji koriste proizvode koji sadrža TPO supstancu.

Prema dobivenom tumačenju nakon 1. rujna 2025. godine ne postoji dodatni prijelazni rok, što znači da kozmetički proizvodi koji sadrže TPO više ne smiju biti dostupni potrošačima, bilo u maloprodaji, bilo u profesionalnoj upotrebi (u kozmetičkim salonima i salonima za uljepšavanje).

Stoga Hrvatska obrtnička komora poziva sve obrtnike da poduzmu potrebne mjere usklađivanja sa zakonodavnim promjenama kako bi izbjegli moguće regulatorne posljedice. Sve proizvode koji sadrže TPO supstancu, uključujući i one sa zalihe, potrebno je do 1. rujna 2025. godine povući iz uporabe i zbrinuti u reciklažna dvorišta.

Novo područje na TEB-ovom telefonskom servisu – Fiskalizacija

Poštovani korisnici TEB-ovog telefonskog savjetničkog servisa, kako biste se kvalitetno i stručno pripremili na sve izazove koje donosi novi Zakon o fiskalizaciji, te jednostavnije i brže dobili odgovore na sva pitanja u vezi primjene novog Zakona, u okviru TEB-ovog telefonskog savjetničkog servisa od 25.8. (ponedjeljak) dostupno je NOVO područje 7 – FISKALIZACIJA.

U okviru ovog novog područja možete postavljati pitanja koja su povezana s primjenom novog Zakona o Fiskalizaciji (izdavanje i fiskalizacija računa u krajnjoj potrošnji (tzv. F1), izdavanje i zaprimanje te fiskalizacija izdanih i zaprimljenih eRačuna u poslovanju između poreznih obveznika (tzv. F2), primjena novog sustava izvještavanja o naplati i odbijanju eRačuna i dr.).

Pretplatnici TEB-ovog časopisa „Financije, pravo i porezi“ i TEB-ovog priručnika „Sustav državne riznice i proračuna lokalne i područne samouprave“ novom području pristupaju pozivom na telefonski broj za pretplatnike (01) 46 11 211, nakon čega je potrebno birati broj “1” i unijeti pretplatnički PIN. Nakon unosa pretplatničkog PIN-a potrebno je odabrati područje 7.

Svi ostali korisnici TEB-ovog telefonskog savjetničkog servisa (nepretplatnici) novom području pristupaju pozivom na broj 060 601 007.
Srdačan pozdrav iz TEB-a!

Oporezivanje PDV-om online seminara (webinara)

• Naime, izmijenjenim čl. 21. Zakona od 1.1.2025. propisuju se iznimke kod utvrđivanju mjesta oporezivanja ako se radi o virtualnom (online) pristupu seminarima. Prema novim odredbama, ako je prisutnost događaju iz čl. 21. Zakona virtualna (npr. webinar), mjesto odvijanja događaja više nije ujedno i mjesto oporezivanja ulaznica (kotizacija). Također, propisana je i razlika u utvrđivanju mjesta oporezivanja ovisno o tome omogućuje li se pristup poreznom obvezniku ili osobi koja to nije.

• Ako se kotizacija za pristup webinaru prodaje poreznom obvezniku, od 1.1.2025. primjenjuje se temeljno načelo utvrđivanja mjesta oporezivanja usluga iz čl. 17. st. 1. Zakona, odnosno usluga se oporezuje u državi poreznog obveznika primatelja usluge odnosno kupca. Napominjemo da se navedeno primjenjuje neovisno radi li se o kupcu koji dolazi iz druge države članice ili treće zemlje. Prema tome, kada tuzemni porezni obveznik inozemnom poreznom obvezniku prodaje kotizaciju ili ulaznicu za webinar, na računu neće obračunati PDV. Ako se račun izdaje poreznom obvezniku iz druge države članice, potrebno je na računu navesti i klauzulu „prijenos porezne obveze“ ili engleski termin „reverse charge“, a ako se račun izdaje poreznom obvezniku iz treće zemlje dovoljno je na računu napisati „PDV nije obračunan prema čl. 17. st. 1. Zakona o porezu na dodanu vrijednost“.

Oporezivanje PDV-om online seminara (webinara)

• Ako se kotizacija za pristup webinaru prodaje osobi koja nije porezni obveznik, od 1.1.2025. primjenjuje se odredba čl. 21. st. 4. Zakona prema kojoj se mjesto oporezivanja utvrđuje u državi u kojoj ta osoba ima sjedište, prebivalište ili uobičajeno boravište. Prema tome, takve usluge ne podliježu obračunu hrvatskog PDV-a. Neovisno o tome, a radi činjenice da se mjesto oporezivanja utvrđuje u državi u kojoj primatelj usluge – osoba koja nije porezni obveznik ima sjedište, prebivalište ili uobičajeno boravište, tuzemni porezni obveznik isporučitelj usluge bi se svakako trebao raspitati o svojim poreznim obvezama obvezama u toj državi. Ako bi se u predmetnom slučaju radilo o primatelju usluge koji ima sjedište, prebivalište ili uobičajeno boravište u drugoj državi članici EU, tuzemni porezni obveznik, s ciljem administrativnog rasterećenja, ima mogućnost primjene posebnog postupka oporezivanja prijavom u OSS sustav u RH.
• IZVOR: Teb

Oporezivanje PDV-om online seminara (webinara)

• Ako se kotizacija za pristup webinaru prodaje osobi koja nije porezni obveznik, od 1.1.2025. primjenjuje se odredba čl. 21. st. 4. Zakona prema kojoj se mjesto oporezivanja utvrđuje u državi u kojoj ta osoba ima sjedište, prebivalište ili uobičajeno boravište. Prema tome, takve usluge ne podliježu obračunu hrvatskog PDV-a. Neovisno o tome, a radi činjenice da se mjesto oporezivanja utvrđuje u državi u kojoj primatelj usluge – osoba koja nije porezni obveznik ima sjedište, prebivalište ili uobičajeno boravište, tuzemni porezni obveznik isporučitelj usluge bi se svakako trebao raspitati o svojim poreznim obvezama obvezama u toj državi. Ako bi se u predmetnom slučaju radilo o primatelju usluge koji ima sjedište, prebivalište ili uobičajeno boravište u drugoj državi članici EU, tuzemni porezni obveznik, s ciljem administrativnog rasterećenja, ima mogućnost primjene posebnog postupka oporezivanja prijavom u OSS sustav u RH.
• IZVOR: Teb

Izmjene i dopune HZZO

➢ Izmjene i dopune Zakona o zdravstvenoj zaštiti i Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju

U srpnju 2025. godine Hrvatski sabor donio je dvije važne novosti u zdravstvu: Novelu Zakona o zdravstvenoj zaštiti, koja je objavljena u Narodnim novinama broj 102/25 i stupila na snagu 16. srpnja, te izmjene i dopune Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju, a koje su stupile na snagu 1. kolovoza 2025. godine.

• Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti (NN 102/25) proširene su mjere zaštite maloljetnika u svim ustanovama u kojima se pruža zdravstvena skrb. Dosadašnja zabrana zapošljavanja pravomoćno osuđenih zdravstvenih radnika koji rade s djecom sada se primjenjuje odmah nakon pokretanja kaznenog postupka.

• U slučaju pravomoćne osude za kaznena djela iz poglavlja o spolnom zlostavljanju i iskorištavanju djece, poslodavac je dužan otkazati ugovor o radu izvanrednim otkazom u roku od 15 dana od saznanja za presudu. Ako se rok propusti, otkaz postaje redoviti uz oslobađanje radnika od obveze rada tijekom otkaznog roka.

Izmjene i dopune HZZO

➢ Izmjene i dopune Zakona o zdravstvenoj zaštiti i Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju

• Članak 173. Novele Zakona uveo je obavezni nadzor za određene kategorije zdravstvenih radnika koji se prvi put zapošljavaju u Hrvatskoj. Taj nadzor može trajati najdulje tri mjeseca i provodi ga zdravstveni radnik iste ili više stručne kvalifikacije s najmanje tri godine radnog staža. Ravnatelj zdravstvene ustanove ili ovlaštena osoba trgovačkog društva određuje tko će vršiti nadzor.

• Ministarstvo zdravstva dobilo je ovlast priznati inozemni pripravnički staž pod uvjetima propisanim članom 175. Novele Zakona. Time se olakšava zapošljavanje radnika educiranih izvan Hrvatske, uz mogućnost izbjegavanja ponovnog pripravništva ili stručnog ispita.

Izmjene Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju

➢ Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju (usvojen 15. srpnja 2025. godine, na snazi od 1. kolovoza 2025. godine) redefinirane su najvažnije naknade za vrijeme bolovanja, prava na njegu djeteta i naknada troškova prijevoza.

• Povećavaju se donja i gornja granica mjesečne naknade plaće za privremenu nesposobnost za rad na teret HZZO-a ili državnog proračuna. Najniži iznos raste s 110,36 € na 353,15 €, a najviši s 565,04 € na 995,45 €

• Za njegu djeteta mlađeg od sedam godina naknada se isplaćuje u visini od 100 % proračunske osnovice, dok je dosad ta pogodnost vrijedila samo do navršene tri godine djetetova života.

• Pravo na naknadu troškova prijevoza u svrhu korištenja zdravstvene zaštite određuje se formulom od 0,025 % proračunske osnovice po kilometru. Ta novost olakšava osiguranicima kompenzaciju putnih troškova do zdravstvenih ustanova.

• Izmijenjene su i odredbe o obvezi osobnog javljanja HZZO-u za nezaposlene osiguranike, čime se pojednostavljuju administrativni postupci za one koji su izgubili radni status, ali zadržavaju pravo na zdravstvenu zaštitu.

• Novi iznosi vrijede za bolovanja koja traju ili započinju nakon 1. kolovoza 2025. godine.

Ispravak pogrešno obračunatih bolovanja

➢ HOK traži ispravak pogrešno obračunatih bolovanja – prema zakonu i retroaktivno! Zakon se promijenio, ali obračuni HZZO-a i dalje sporni.

Hrvatska obrtnička komora i dalje zastupa stajalište da je zakonski tekst jasan – osnovica kod obračuna bolovanja za djecu je prosjek plaće, a ograničenje se odnosi isključivo na naknadu, ne na osnovicu. Sukladno navedenom, HOK traži da HZZO ispravi praksu, uskladi obračune sa zakonom i retroaktivno ispravi sve pogrešno obračunate refundacije.

Link: https://www.hok.hr/novosti-iz-hok/hok-trazi-ispravak-pogresno-obracunatih bolovanja-prema-zakonu-i-retroaktivno-zakon-se-promijenio

Aplikacija FiskAplikacija

Na stranicama Porezne uprave, projekta Fiskalizacija 2.0 / eRačun, u dijelu Fiskalizacija 2.0 /„Dokumentacija“, dana 1. rujna 2025. godine objavljeni su slijedeći dokumenti:

❑ Opći uvjeti korištenja aplikacije MIKROeRAČUN
❑ Korisničke upute aplikacije MIKROeRAČUN
❑ Korističke upute FiskAplikacija;

te informativni letak vezan uz aplikaciju MIKROeRAČUN
❑ MIKROeRAČUN – letak

Akademija Poslovni START

➢ Pridružite se Akademiji Poslovni START koja nudi online webinare i besplatne edukacije u osam hrvatskih gradova, a to su Sisak, Dubrovnik, Šibenik, Zadar, Pula, Varaždin, Slavonski Brod i Zagreb.

➢ Akademija je namijenjena onima koji tek kreću u samostalne poslovne vode, ali i onima koji žele unaprijediti svoje poslovanje s posebnim naglaskom na digitalizaciju.

➢ Cilj edukacija je pružiti konkretne i korisne informacije, omogućiti razmjenu iskustava te sudionicima ponuditi vrijedne vještine kroz interaktivne radionice i primjere iz svakodnevnog poslovnog okruženja.

Akademija Poslovni START u Varaždinu: U suradnji s Hrvatskim Telekomom organiziramo besplatne stručne edukacije u 8 hrvatskih gradova i online webinare

Nadzorne aktivnosti do 31.10.2025. godine

➢ Ministarstvo financija, Porezna uprava i Carinska uprava na Internet stranici objavili su Priopćenje vezano za nadzorne aktivnosti Porezne i Carinske uprave.

➢ Ovlašteni službenici Ministarstva financija, Porezne i Carinske uprave provode pojačane nadzorne aktivnosti u razdoblju od 16.6. do 15.9.2025. godine na cijelom području Republike Hrvatske, i to s posebnim naglaskom na jadransku obalu, otoke i područje Grada Zagreba.

➢ Cilj nadzornih aktivnosti je otkrivanje poreznih obveznika koji evidentno i sustavno krše porezne propise te zaštita i omogućavanje nesmetanog poslovanja urednim poreznim obveznicima.

➢ U okviru pojačanih nadzornih aktivnosti provode se postupci praćenja izdavanja računa i evidentiranja prometa (snimanje prometa) kao i postupci nadzora fiskalizacije.

Od 1. kolovoza do 31. listopada 2025. godine pojačani su nadzori obračunavanja i prijavljivanja poreza i drugih javnih davanja, vođenja poslovnih knjiga i evidencija s naglaskom na obračun plaće radnicima kod poreznih obveznika koji obavljaju djelatnost područja F- 41.00 – Građenje stambenih i nestambenih zgrada.

Kako izdati eRačun?

Zanima li vas na koji način eRačun smanjuje mogućnost pogrešaka i ubrzava naplatu? Kako u samo nekoliko minuta poslati račun koji će automatski stići do računovodstva vašeg klijenta? Što sve trebate pripremiti kako biste bez stresa prešli na obveznu primjenu eRačuna od 1. siječnja 2026.? U nastavku saznajte odgovore!

mGrađani

Korisnici sustava e-Građani odnedavno su dobili novu mogućnost – umjesto da kod kuće čekaju poštara kako bi primili neke službene potvrde za koje je potrebna potvrda o primitku, sada te dokumente mogu primati i putem ovog portala, a u funkciji je i nova mobilna aplikacija m-Građani, kao i nove funkcionalnosti platforme.

Odnedavno postoji mobilna platforma mGrađani koja trenutno pruža 20 javnih usluga koje su inače dostupne na portalu eGrađani, što bi u nekim situacijama moglo biti doista praktično jer je dovoljno uz sebe imati samo pametni telefon.

Kako stoji u obavijesti na stranicama Ministarstva, aktivaciju platforme je moguće obaviti na dva načina – isključivo putem mobilne aplikacije (NIAS prijava) koja se provodi putem vjerodajnica visoke, značajne ili niske razine sigurnosti, te putem mobilne aplikacije i računala (QR kod).

Mobilna aplikacija m-Gađani
Korisničke upute

Leave a comment

Aktiva
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.