Skip to content Skip to footer

Najnoviji propisi:

NN 130/25 objavljena je Odluka o prodajnim objektima koji obavljaju djelatnost trgovine na malo za određene proizvode na dan blagdana 1. studenoga 2025. – Svi sveti, stupa na snagu 18. listopada 2025. godine.

NN 126/25 objavljen je Zakon o izmjenama Zakona o pružanju usluga u turizmu, stupa na snagu 11. listopada 2025. godine.

Kako promijeniti šifru djelatnosti prema NKD-u

Više je razloga za promjenom glavne šifre djelatnosti.
• više od 50 posto prihoda dolazi iz druge djelatnosti od one koja je trenutačno glavna
• potpuni prestanak obavljanja djelatnosti koja je bila primarna
• poticaji, subvencije, ili sredstava iz europskih fondova namijenjena isključivo poduzećima koja obavljaju točno određene djelatnosti
• razne dozvole ili koncesije
• podizanja kredita – ako glavna djelatnost nije usklađena sa stvarnim poslovanjem može utjecati na procjenu rizika, kreditnu sposobnost i uvjete kreditiranja

Naposljetku, pravilna registracija vaše djelatnosti osigurava jasnu i točnu sliku prema svim dionicima.

Kako promijeniti šifru djelatnosti prema NKD-u

Za promjenu šifre djelatnosti prema NKD-u 2025. potrebno je dostaviti ispunjen obrazac RPS-1.
Navedenu dokumentaciju možete dostaviti na jedan od tri načina:
• osobno,
• poštom na adresu: Državni zavod za statistiku, Ulica kneza Branimira 19, 10 000 Zagreb,
• odnosno elektroničkom poštom na adresu registar@dzs.hr

Vrijeme za rad sa strankama je od 8:30 do 15:30 sati.
Sve dodatne informacije možete dobiti i na telefon (+385) 01 4893 501
Državni zavod za statistiku

Što trebam napraviti nakon promjene NKD-a?

Nakon dobivanja novoregistrirane djelatnosti potrebno je obavijestiti:
• Računovodstveni servis
• HZMO
• HZZO- e-mailom na pisarnica-zagreb@hzzo.hr
• Poreznu upravu
• Banku, leasing društvo
• Dobavljače, kupce i ostale poslovne partnere
U praksi se često nalazi klauzula u ugovorima gdje ugovorene strane trebaju obavijestiti jedna drugu o važnim promjenama u poslovanju. Ova promjena je važna, stoga nemojte propustiti poslati obavijest svim vašim dionicima.

Potvrde o prvom zaposlenju HZMO

Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje dao je obavijest o dostupnosti izdavanja elektroničke Potvrde o prvom zaposlenju od 22. rujna 2025. godine.

Ovom se potvrdom poslodavcima pravnim i fizičkim osobama omogućava podnošenje zahtjeva i izdavanje navedene potvrde, a radi korištenja olakšica prema propisima o obveznim doprinosima.

eIzvještavanje – Fiskalizacija 2.0

eIzvještavanje je postupak kojim se u Sustav za fiskalizaciju dostavljaju podaci o određenim isporukama u skladu s odredbama Zakona o fiskalizaciji te podaci o odbijanju i naplati eRačuna.

Aplikacija za fiskalizaciju i eIzvještavanje ili FiskAplikacija je aplikacija Porezne uprave kojom se omogućuje pregled fiskaliziranih podataka, uvid u statuse računa, te unos podataka za potrebe eIzvještavanja.
Informacijski posrednik također može pružati usluge eIzvještavanja, a za provedbu postupka eIzvještavanja može se koristiti i web-servis.

Nepravilnosti pri isplatama minimalnih plaća radnicima zaposlenima u graditeljstvu

Analizom podataka iz JOPPD obrazaca primijećene su određene nepravilnosti vezane za isplatu minimalne plaće radnicima zaposlenima u graditeljstvu.
U skladu s odredbama Zakona o minimalnoj plaći (Narodne novine, broj 118/18, 120/21, 152/24), minimalnom plaćom se, pored iznosa koji Vlada Republike Hrvatske propisuje Uredbom, smatra i najmanji iznos mjesečne bruto plaće prema složenosti poslova za puno radno vrijeme ugovoren kolektivnim ugovorom čija je primjena proširena sukladno općem propisu o radu.

Također, u iznos minimalne plaće ne ubrajaju se povećanja plaće s osnove prekovremenog rada, otežanih uvjeta rada, noćnog rada i rada nedjeljom, blagdanom ili nekim drugim danom za koji je zakonom određeno da se ne radi.
Počevši od 1. ožujka 2025., svi poslodavci koji zapošljavaju radnike u djelatnosti graditeljstva, neovisno radi li se o glavnoj ili sporednoj djelatnosti, dužni su isplaćivati plaću najmanje u iznosu kako je ugovoreno Tarifnim stavovima Kolektivnog ugovora za graditeljstvo. Također, dužni su isplaćivati i uvećanja plaće kako je to ugovoreno navedenim kolektivnim ugovorom

Nepravilnosti pri isplatama minimalnih plaća radnicima zaposlenima u graditeljstvu

Niti jedan radnik zaposlen u graditeljstvu ne smije imati osnovnu plaću manju od 1.000,00 eura bruto za najjednostavnije poslove, do 2.200,00 eura bruto za najsloženije poslove, i to bez propisanih uvećanja.

Poslodavac pravna osoba kaznit će se novčanom kaznom od 7.960,00 do 13.270,00 eura ako ne isplaćuje plaću i uvećanja plaće prema proširenom kolektivnom ugovoru. Novčanom kaznom od 920,00 do 1.320,00 eura kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi poslodavca te fizička osoba obrtnik i osoba koja obavlja drugu samostalnu djelatnost zbog neisplate minimalne plaće i minimalnih uvećanja.

Ovim putem pozivamo poslodavce u graditeljstvu da u roku od 2 mjeseca provjere isplaćene plaće za razdoblje od ožujka do kolovoza 2025. te dostave ispravke JOPPD-a sukladno odredbama Zakona o minimalnoj plaći i Kolektivnog ugovora za graditeljstvo.
Minimalna uvećanja sukladno kolektivnom ugovoru, a koja se isplaćuju preko minimalne plaće:

Za rad nedjeljom, na dan Uskrsa, blagdana i neradnih dana utvrđenih zakonom, cijena sata rada radnika povećava se za 50 %.
Za noćni rad cijena sata rada radnika povećava se za 30 %.
Za prekovremeni rad cijena sata rada radnika povećava se za 30 %.
Za otežane uvjete rada:

Nepravilnosti pri isplatama minimalnih plaća radnicima zaposlenima u graditeljstvu

I – UTJECAJ OKOLINE – dodatak na osnovnu plaću najmanje 5 %
– rad na temperaturi ispod -5 ºC ili iznad 35 ºC
– rad u uvjetima nagle i učestale promjene okolne temperature
– rad uz buku veću od dozvoljene i kada su propisana zaštitna sredstva
– rad na strojevima sa jačom vibracijom u radu
– rad sa sredstvima ili u okolini s pojačanim zračenjem, a gdje su propisana zaštitna sredstva
– rad u okolini zasićenoj štetnim parama, plinovima, prašinom, a gdje su propisana osobna zaštitna sredstva.

II – FIZIČKA I PSIHIČKA OPTEREĆENJA
– rad na visini iznad 25 m (fasadne skele, otvorene skele i sl.) 15%
– rad na dubini u uskim kanalima i rovovima dubljim od 3 m 10%
– rad na visećim skelama 25%
– rad na izbijanju i pograđivanju tunela gdje je pograđa potrebna 40%
– radovi u tunelu kada je postavljena podgrađa ili ona nije potrebna 30%
– punjenje i paljenje mina 25%
– kesonski i ronilački radovi 50%

Tarifni stavovi s grupama složenosti poslova (13 grupa) važeći od 1. ožujka 2025. dostupni su na web stranicama Sindikata graditeljstva Hrvatske:
KUG Pročišćeni tekst_SGH_UPG_2025

Priopćenje Porezne uprave povodom novinskih napisa o oduzimanju računala i šifri

Radi istinitog i potpunog informiranja javnosti dajemo priopćenje povodom izmjena i dopuna Općeg poreznog zakona (OPZ).

Izmjene i dopune OPZ-a nalaze se na javnom savjetovanju koje omogućava stručnoj javnosti i građanima davanje primjedbi i komentara. Sve primjedbe i komentari su dobrodošli i bit će razmotreni u daljnjem zakonodavnom postupku.

OPZ se odnosi na pravne i fizičke osobe koje obavljaju djelatnost, a ne na građane.

Izmjenama i dopunama OPZ-a ne predlažu se nove ovlasti, već se predlaže prilagodba standardnih ovlasti
Porezne uprave novom digitalnom načinu poslovanja. Detaljnije se propisuje sam postupak izuzimanja i kopiranja podataka, uz navođenje formulacije prema kojoj se mogu koristiti samo podaci koji izravno ili neizravno utječu na poreznu obvezu. Neutemeljena je tvrdnja da će se građanima oduzimati računala te ključevi i šifre.

Porezni propisi nekih država sadrže identične odredbe, a hrvatska Porezna uprava prati standarde obavljanja poreznog nadzora uz istovremenu zaštitu privatnosti i podataka.

Kao što je već naprijed navedeno sve primjedbe i komentari na javnom savjetovanju bit će detaljno razmotreni.

Pravilnik o priređivanju nagradnih igara

Dana 9. listopada 2025. godine na snagu stupa novi Pravilnik o priređivanju nagradnih igara (Narodne novine, br. 125/2025) prema kojemu su priređivači nagradnih igara dužni uskladiti predaju zahtjeva za izdavanje odobrenja nagradne igre s odredbama članka 4. stavak 1. odnosno od 1. siječnja 2026. godine se zahtjev za priređivanje nagradnih igara dostavlja Ministarstvu financija isključivo putem elektroničkog sustava ePorezna najmanje 15 dana prije dana određenog kao početak nagradne igre.

Priređivači nagradnih igara koji izvlačenje obavljaju elektroničkim putem i/ili putem računalne aplikacije dužni su u postupku izvlačenja dobitnika nagrada upotrijebiti aplikaciju koja koristi generator slučajnih brojeva koji je certificiran sukladno odredbama članka 12. stavak 4. Pravilnika do 1. lipnja 2026. godine.
Porezna uprava

Porezno opterećenje na dohodak od rada u Hrvatskoj od 2011. do 2025., % bruto plaće

Porezno opterećenje dohotka od rada u zemljama EU-a u 2024., % bruto plaće

Direktorski minimalac (opet) raste!

Direktorski minimalac (opet) raste – što to znači za male poduzetnike?
Od 1. siječnja 2026. očekuje nas novo povećanje direktorskog minimalca. Prema trenutnim procjenama, bruto iznos će porasti za oko 125 €, što znači da će ukupni trošak plaće (s porezima i doprinosima) iznositi približno 1506 € mjesečno.

Za usporedbu, u 2025. godini taj je trošak bio oko 1361 €, pa možemo reći da će mjesečni trošak rasti za oko 145 €. Od toga će se neto plaća povećati za otprilike 72 €, dok će porezi i doprinosi porasti za oko 73 €.

Ostvarenje prihoda u iznosu 5 % ili 7 % nabavne vrijednosti dugotrajne imovine

Jeste li uspjeli ostvariti prihode u iznosu od 5 % ili 7 % nabavne vrijednosti svoje dugotrajne imovine?
Porezni obveznik registriran za djelatnost iznajmljivanja i prijevoza plovilima i zrakoplovima, odnosno za djelatnost iznajmljivanja apartmana i kuća za odmor tijekom poreznog razdoblja treba ostvariti:
• po osnovi korištenja plovila i zrakoplova prihod najmanje u visini 7 % nabavne vrijednosti takve imovine
• po osnovi korištenja apartmana i kuće za odmor prihod najmanje u visini 5 % nabavne vrijednosti takve imovine po osnovi korištenja navedene imovine na temelju poslovnog najma.

Porezni obveznik koji u poreznom razdoblju ne ispuni navedene uvjete, dužan je uvećati poreznu osnovicu jer mu svi pripadajući troškovi postaju porezno nepriznati.
U prvoj godini nabave ili otuđenja predmetne imovine, prihodi po osnovi korištenja te imovine mogu se utvrditi razmjerno broju mjeseci korištenja imovine.

Porezni obveznik koji u dugotrajnoj imovini ima takvu imovinu obvezan je sastaviti pregled podataka za pojedino sredstvo koji sadrži: vrstu imovine, nabavnu vrijednost, ostvareni prihod po osnovi korištenja imovine, amortizaciju i pripadajuće troškove koji su nastali u svezi s korištenjem imovine.
Pregled podataka po pojedinim sredstvima obvezno se prilaže uz prijavu poreza na dobit.

Minimalna nagrada učenicima za školsku godinu 2025./2026.

Za izvođenje praktičnog dijela naukovanja obrtnik ili pravna osoba trebaju imati dozvolu (licencu) koju izdaje Hrvatska obrtnička komora. HOK propisuje postupak i način izdavanja dozvole – licence.

Sukladno članku 5. Ugovora o naukovanju iz Pravilnika o minimalnim uvjetima za ugovore o naukovanju („Narodne novine“ br. 107/20) osnovica za mjesečnu nagradu učeniku je: u prvoj godini 10%, u drugoj godini 20% te u trećoj godini 25% prosječne neto plaće ostvarene u prethodnoj godini u gospodarstvu Republike Hrvatske.

Ugovor o naukovanju zaključuju obrtnik i učenik, odnosno njegov roditelj ili staratelj. Sadržaj ugovora je određen Pravilnikom o minimalnim uvjetima za ugovore o naukovanju i ne smije se mijenjati ili križati.
Člankom 5. ugovora o naukovanju propisana je obveza isplate mjesečne nagrade naučniku kako slijedi:
– u 1. godini naukovanja 10%,
– u 2. godini 20%
– u 3. godini 25%
prosječne neto plaće ostvarene u prethodnoj godini u gospodarstvu Republike Hrvatske.
Prosječna neto plaća u Republici Hrvatskoj u 2024.g. godini je iznosila 1.318 EUR.

Minimalna nagrada učenicima za školsku godinu 2025./2026.

Hrvatska obrtnička komora dala je Uputu za isplatu minimalnih nagrada učenicima za školsku godinu 2025./2026. koju prenosimo u nastavku.

1. GODINA NAUKOVANJA
Prema nastavnom planu i programu učenik u prvoj godini mora realizirati najmanje 560 sati naukovanja.
Naknada po satu iznosi 0,76 EUR sukladno prosječnom broju sati rada u mjesecu te propisanoj visini naknade.
Naknada učeniku za prvu godinu ukupno iznosi: 560 sati x 0,76 EUR = 425,60 EUR.

2. GODINA NAUKOVANJA
Prema nastavnom planu i programu učenik u drugoj godini mora realizirati najmanje 630 sati naukovanja.
Naknada po satu iznosi 1,52 EUR sukladno prosječnom broju sati rada u jednom mjesecu te propisanoj visini naknade.
Naknada učeniku za drugu godinu ukupno iznosi: 630 sati x 1,52 EUR = 957,60 EUR.

3. GODINA NAUKOVANJA
Prema nastavnom planu i programu učenik u trećoj godini mora realizirati najmanje 640 sati naukovanja.
Naknada po satu iznosi 1,90 EUR sukladno prosječnom broju sati rada u jednom mjesecu te propisanoj visini naknade.
Naknada učeniku za treću godinu ukupno iznosi: 640 sati x 1,90 EUR = 1.216,00 EUR.
Napomena: Nagrada učeniku može iznositi i više od propisane minimalne nagrade učenicima za školsku godinu 2025./2026.

Uskoro Pravilnik o fiskalizaciji računa u krajnjoj potrošnji

Pravilnik o fiskalizaciji računa u krajnjoj potrošnji treba detaljnije urediti primjenu Zakona o fiskalizaciji u dijelu fiskalizacije računa u krajnjoj potrošnji.

Na portalu e-Savjetovanja je otvoreno savjetovanje sa zainteresiranom javnošću za nacrt prijedloga ovoga pravilnika.

Savjetovanje će biti otvoreno do 16. studenoga.
• Dani su i slijedeći privitci:
Privitak 1. Podatkovni skup zahtjeva i odgovora za račun
Privitak 2. Podatkovni skup zahtjeva i odgovora za promjenu načina plaćanja
Privitak 3. Podatkovni skup zahtjeva i odgovora za promjenu podataka računa
Privitak 4. Podatkovni skup zahtjeva i odgovora za prijavu brisanje i dohvat podataka o radnom vremenu i radnim danima
Privitak 5. Podatkovni skup zahtjeva i odgovora za dostavu podataka o napojnici
Privitak 6. Podatkovni skup zahtjeva i odgovora za fiskalizaciju prodaje putem samoposlužnih uređaja

Odluka o prodajnim objektima koji obavljaju djelatnost trgovine na malo za određene proizvode na dan blagdana 1. studenoga 2025. – Svi sveti

Odluka o prodajnim objektima koji obavljaju djelatnost trgovine na malo za određene proizvode na dan blagdana 1. studenoga 2025. – Svi sveti objavljena je u Narodnim novinama br. 130/25., stupa na snagu 18. listopada 2025. godine.

Ovom se Odlukom određuju prodajni objekti koji obavljaju djelatnost trgovine na malo za određene proizvode na dan blagdana 1. studenoga 2025. – Svi sveti, a u pogledu opskrbe potrošača sukladno zakonu kojim se uređuju blagdani, spomendani i neradni dani u Republici Hrvatskoj.

Prodajni objekti koji obavljaju djelatnost trgovine na malo za određene proizvode su specijalizirane prodavaonice i oblici prodaje izvan prodavaonica.
Određeni proizvodi su:
– cvijeće
– cvjetni aranžmani (buketi)
– vijenci
– svijeće i lampaši
– povezani prigodni proizvodi vezano uz ovaj blagdan.

Leave a comment

Aktiva
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.