Skip to content Skip to footer

Najnoviji propisi

NN 35/25 objavljena je Odluka o proširenju primjene kolektivnog ugovora o izmjenama i dopunama Kolektivnog ugovora za graditeljstvo (od 25. rujna 2015. godine) – osme izmjene i dopune koji stupa na snagu 01. ožujku 2025.

NN 34/25 objavljen je Prosječna mjesečna isplaćena neto plaća i prosječna mjesečna bruto plaća po zaposlenome u pravnim osobama Republike Hrvatske za 2024.

NN 34/25 objavljen je Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o rodiljnim i roditeljskim potporama koji stupa na snagu 01. ožujka 2025.

NN 28/25 objavljena je Odluka o visini poreznih stopa godišnjeg poreza na dohodak Grada Zagreba koja se primjenjuje od 01. ožujka 2025.

NN 25/25 objavljena je Naredba o izmjeni Naredbe o iznosima osnovica za obračun doprinosa za obvezna osiguranja za 2025. godinu koji stupa na snagu 15. veljače 2025.

NN 24/25 objavljen je Kolektivni ugovor o izmjenama i dopunama Kolektivnog ugovora za graditeljstvo (od 25. rujna 2015. godine) – osme izmjene i dopune koji stupaju na snagu 01. veljače 2025.

NN 17/25 objavljena je Odluka o izravnim mjerama kontrole cijena određenih proizvoda i određenih kategorija proizvoda u trgovini na malo koja se primjenjuje od 7. veljače 2025.

Najnoviji propisi

NN 16/25 objavljen je Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o porezu na dodanu vrijednost koji stupa na snagu 01. veljače 2025.

NN 16/25 objavljen je Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o porezu na dohodak koji stupa na snagu 01. veljače 2025.

NN 16/25 objavljen je Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o porezu na dobit koji stupa na snagu 01. veljače 2025.

NN 16/25 objavljen je Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o paušalnom oporezivanju samostalnih djelatnosti koji stupa na snagu 01. veljače 2025.

NN 16/25 objavljen je Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o paušalnom oporezivanju djelatnosti iznajmljivanja i organiziranja smještaja u turizmu koji stupa na snagu 01. veljače 2025.

NN 16/25 objavljen je Pravilnik o izmjenama Pravilnika o doprinosima koji stupaju na snagu 01. veljače 2025.

NN 16/25 objavljen je Pravilnik o izmjenama i dopuni Pravilnika o provedbi Općeg poreznog zakona koji stupa na snagu 1. veljače 2025.

Digitalno potpisivanje e-studentskih ugovora

Studenski centar od 1. veljače 2025. godine u Zagrebu uvodi digitalno potpisivanje e studentskih ugovora. Ovim korakom omogućit će brže, sigurnije i jednostavnije potpisivanje ugovora.

Za digitalno potpisivanje ugovora, bit će potrebno koristiti e-osobnu iskaznicu ili Certilia MobileID aplikaciju, čime će se ubrzati cijeli administrativni proces, smanjiti birokracija i omogućiti brža interakcija između Vas i studenata.

Za sve dodatne informacije i upute vezane uz novi sustav potrebno je kontaktirati na sservis@sczg.hr

Student servis Zagreb
Savska cesta 25
10000 Zagreb
DIGITALNO POTPISIVANJE e-UGOVORA

Prag za ulazak u PDV
isporuke preko 60.000,00 eura bez PDV-a

e-Obrt usklađenje djelatnosti prema NKD 2025

Usluga e-Obrt integrirana je u sustav e-Građani, projekt Vlade Republike Hrvatske, koji putem široke palete elektroničkih usluga i servisa omogućuje građanima bržu i jednostavniju komunikaciju s javnom upravom.

Servis e-Obrt elektronička je usluga koja korisnicima, bez odlaska u nadležna upravna tijela, omogućava:
INICIRANJE POSTUPAKA:
• osnivanja novog obrta
• upisa statusnih promjena vezanih uz postojeći obrt u Obrtni registar

PRAĆENJE STATUSA INICIRANOG POSTUPKA

ONLINE, PUTEM INTERNETA, GENERIRANJE I PREUZIMANJE DOKUMENATA (bez naplate):
• Obrtnice
• rješenja (donesenih nakon 22. rujna 2015. godine)
• službenog izvatka iz Obrtnog registra

e-Obrt – Upute za online iniciranje postupka upisa promjena u Obrtni registar

Nacionalna klasifikacija djelatnosti 2025. – NKD 2025.

Od 1. siječnja 2025. primjenjuje se nova verzija Nacionalne klasifikacije djelatnosti 2025. ꟷ NKD-a 2025.
Odluka o Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2025. ꟷ NKD 2025., koja sadržava strukturu nove klasifikacije i popis svih šifri
djelatnosti, objavljena je u Narodnim novinama br. 47/24. (Odluka o Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2025. – NKD 2025.).

Više informacija o novoj verziji Nacionalne klasifikacije djelatnosti – NKD 2025 možete naći na internetskim stranicama
Državnog zavoda za statistiku na poveznici Revizija NACE i NKD.

Popis svih šifri NKD 2025. kao i strukturu nove klasifikacije možete naći na poveznici NKD_2025_struktura, a pomoć u
pretraživanju možete dobiti na poveznici NKD_pretraživač.
Obavijest se može preuzeti na: https://web.dzs.hr/adrRPS.htm

Kolektivni ugovor za graditeljstvo (Pročišćeni tekst)

• Potpisane VIII. Izmjene i dopune Kolektivnog ugovora za graditeljstvo

• Sindikat graditeljstva Hrvatske (SGH) i HUP – Udruga poslodavaca graditeljstva (HUP-UPG) potpisali su osme izmjene i dopune Kolektivnog ugovora za graditeljstvo, kojima osnovne bruto plaće za sve grupe složenosti iz Tarifnog priloga, od veljače 2025. rastu od 9 do 17 posto, kao i materijalna prava radnika.

Kolektivni ugovor za graditeljstvo (Pročišćeni tekst) objavljen je u
Narodnim novinama br. 24/25.

➢ VIII. Izmjena i dopuna Kolektivnog ugovora od 1. veljače obvezuje samo stranke potpisnice: HUP – UDRUGA POSLODAVACA GRADITELJSTVA i SINDIKAT GRADITELJSTVA HRVATSKE. Ostali poslodavci iz područja graditeljstva NE primjenjuju odredbe ovoga izmijenjenoga kolektivnog ugovora do proširenja primjene na sve poslodavce i radnike u Republici Hrvatskoj.

➢ Primjena Kolektivnog ugovora o izmjenama i dopunama Kolektivnog ugovora za graditeljstvo (od 25. rujna 2015. godine) – osme izmjene i dopune (»Narodne novine«, broj 24/25) zaključenog 29. siječnja 2025. proširuje se na sve poslodavce i radnike u Republici Hrvatskoj u djelatnosti građevinarstva područje F, Nacionalne klasifikacije djelatnosti 2007. – NKD 2007. (»Narodne novine«, broj 58/07).

Porez na dohodak koji se plaća u paušalnom iznosu

➢ Godišnja osnovica za obveznika po osnovi obavljanja samostalne djelatnosti obrta i/ili poljoprivrede kao druge djelatnosti od koje porez na dohodak plaća u paušalnom iznosu, sukladno članku 185. stavak 3. Zakona, iznos je paušalnog dohotka propisanog pravilnikom kojim se uređuje paušalno oporezivanje samostalnih djelatnosti te iznosi:

1. 1.695,00 eura za poreznog obveznika koji je u poreznom razdoblju ostvario ukupni godišnji primitak do 11.300,00 eura

2. 2.295,00 eura za poreznog obveznika koji je u poreznom razdoblju ostvario ukupni godišnji primitak iznad 11.300,00 eura do 15.300,00 eura

3. 2.985,00 eura za poreznog obveznika koji je u poreznom razdoblju ostvario ukupni godišnji primitak iznad 15.300,00 eura do 19.900,00 eura

4. 4.590,00 eura za poreznog obveznika koji je u poreznom razdoblju ostvario ukupni godišnji primitak iznad 19.900,00 eura do 30.600,00 eura

5. 6.000,00 eura za poreznog obveznika koji je u poreznom razdoblju ostvario ukupni godišnji primitak iznad 30.600,00 eura do 40.000,00 eura

6. 7.500,00 eura za poreznog obveznika koji je u poreznom razdoblju ostvario ukupni godišnji primitak iznad 40.000,00 eura do 50.000,00 eura ili

7. 9.000,00 eura za poreznog obveznika koji je u poreznom razdoblju ostvario ukupni godišnji primitak iznad 50.000,00 eura do 60.000,00 eura.«.

Poreza na dohodak Grada Zagreba

• Odluka o visini poreznih stopa godišnjeg poreza na dohodak Grada Zagreba objavljena je u Narodnim novinama br. 28/25., primjenjuje se od 1. ožujka 2025. godine.

➢ Porezne stope za Zagreb utvrđuju se kako slijedi:
niža porezna stopa 23 %
viša porezna stopa 33 %

Na stranicama Porezne uprave dostupna je tablica POREZNE STOPE GODIŠNJEG POREZA NA DOHODAK

Ako predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave ne donese odluku kojom će propisati visinu poreznih stopa u propisanom roku, određuje se NIŽA stopa od 20% i VIŠA stopa od 30%.

Prosječna mjesečna plaća u RH za 2024. godinu

Prosječna mjesečna isplaćena neto plaća i prosječna mjesečna bruto plaća po zaposlenome u pravnim osobama Republike Hrvatske za 2024.

Državni zavod za statistiku objavljuje:
• PROSJEČNU MJESEČNU ISPLAĆENU NETO PLAĆU PO ZAPOSLENOME U PRAVNIM OSOBAMA REPUBLIKE HRVATSKE ZA 2024. Prosječna mjesečna isplaćena neto plaća po zaposlenome u pravnim osobama Republike Hrvatske za 2024. iznosila je 1 318 eura.

• PROSJEČNU MJESEČNU BRUTO PLAĆU PO ZAPOSLENOME U PRAVNIM OSOBAMA REPUBLIKE HRVATSKE ZA 2024.
Prosječna mjesečna bruto plaća po zaposlenome u pravnim osobama Republike Hrvatske za 2024. iznosila je 1 821 euro.

Novi obrazac u sustavu ePorezna, Obrazac PDV – ispravak

Porezna uprava obavještava na svojoj Internet stranici da je objavljena nova verzija aplikacije ePorezna koja omogućava elektroničku dostavu Obrasca PDV-ispravak
(Obavijest o obavljenom ispravku porezne osnovice zbog nemogućnosti naplate cijelog ili dijela dospjelih potraživanja
koja nisu naplaćena dulje od jedne godine).

Obrazac se od 1. veljače 2025. godine može dostavljati elektroničkim putem u skladu s člankom 33. stavak 11. Zakona o porezu na dodanu vrijednost i člankom 43.b stavak 2. Pravilnika o porezu na dodanu vrijednost.

Podnošenje Obrasca JOPPD za stjecatelja pri isplati plaća osobama koje se prvi put
zapošljavaju po osnovi ugovora o radu na neodređeno vrijeme

Porezna uprava obavještava na svojoj Internet stranici da će poslodavci odnosno isplatitelji plaće koji isplaćuju plaće za razdoblje u osiguranju od 1. siječnja 2025. i nadalje osiguranicima po osnovi radnog odnosa kao osobama koje se prvi put zapošljavaju po osnovi ugovora o radu na neodređeno vrijeme prema Zakonu o doprinosima koji je na snazi od 1. siječnja 2025. moći će kroz sustav ePorezna dostaviti Obrazac JOPPD za te radnike koristeći novo propisane šifre stjecatelja 0013, 0014, 0026.

0013 – Radnik/osiguranik po osnovi radnog odnosa osoba koja se prvi put zapošljava po osnovi ugovora o radu prema odredbama Zakona o doprinosima

0014 – Radnik/osiguranik koji je temeljem radnog odnosa izaslan na rad u inozemstvo ili drugu državu članicu Europske unije – osoba koja se prvi put zapošljava po osnovi ugovora o radu prema odredbama Zakona o doprinosima

0026 – Radnik/osiguranik po osnovi radnog odnosa – rad u kućanstvu osoba koja se prvi put zapošljava po osnovi ugovora o radu prema odredbama Zakona o doprinosima.

Kontrole cijena u trgovini na malo

Odluka o izravnim mjerama kontrole cijena određenih proizvoda i određenih kategorija proizvoda u trgovini na malo

Kontrole cijena u trgovini na malo

Dodatna uputa za isticanje plakata i isticanje vizualne identifikacijske oznake

➢ Nastavno na Odluku o izravnim mjerama kontrole cijena određenih proizvoda i određenih kategorija proizvoda u trgovini na malo (Narodne novine br. 17/25.), Ministarstvo gospodarstva je dalo dodatnu uputu vezanu uz isticanje plakata i isticanje vizualne identifikacijske oznake.
Naime, kako je već naglašeno u samoj odluci te dostavljenoj Uputi od 4. veljače 2025 (KLASA: 330-0L/25- 0I|L3, URBROJ: 526-07-02-02-02-25-34) trgovci su obvezni:

1. uz maloprodajnu cijenu proizvoda obuhvaćenih odlukom jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti propisanu vizualnu identifikacijsku oznaku,
2. na ulazu u prodajni objekt ili na drugom za potrošače vidljivom mjestu unutar prodajnog objekta te na mrežnoj stranici, ako je ista uspostavljena, jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti plakat koji sadrži minimalno: propisanu vizualnu identifikacijsku oznaku te popis proizvoda s pripadajućom maloprodajnom cijenom’

➢ Pridružene datoteke:
Odluka – Dodatna uputa_2_2025.pdf

Najavljene promjene na e-porezna

Najava promjena od 01.07.2025. godine:
• ukidaju se oznaka izvješća JOPPD obrasca u pozivu na broj kod plaćanja doprinosa i poreza na dohodak
• porezna će kronološki automatizmom zatvarati uplate
• porezna će automatizmom tjedno zatvarati kamate
• SNU će ostati samo vezano za općine (porez na dohodak)
• doradit će se prijava fiskalnih prostora (da ne vodi na posebnu stranicu koja je često nedostupna), razmotrit će
se mogućnost da se uvede kroz mPoreznu
• kroz zahtjeve će se dodati obrazac činjenice bitne za oporezivanje
• greške prilikom fiskalizacije dolaziti će u korisnički pretinac
• razmotrit će se dodavanje zahtjeve za promjenom načina oporezivanja kod PDVa koji se vodi po naplaćeno/plaćeno
na redovni postupak i obrnuto
• razmotrit će se dodavanje zahtjeva za izlaskom iz sustava PDVa
• pd-po obrazac biti će dostupan unutar ePorezne

Predaja godišnjih financijskih izvještaja putem
e-Usluge Registar godišnjih financijskih izvještaja (e-RGFI)

Scenarij 1: Osoba ovlaštena za zastupanje pravnog subjekta samostalno koristi e-RGFI
Osoba ovlaštena za zastupanje pravnog subjekta samostalno pristupa e-Usluzi Registar godišnjih financijskih
izvještaja (e-RGFI) vjerodajnicom visoke razine sigurnosti (e-Osobna iskaznica, Finin certifikat, AKD certifikat).
Usluga e-RGFI šalje upit sustavu e-Ovlaštenja je li osoba koja pristupa eusluzi RGFI zakonom ovlaštena osoba,
ako da, osoba pristupa usluzi e-RGFI.

Usluzi e- RGFI može pristupiti svaka ovlaštena osoba za zastupanje obveznika poreza na dobit koja je evidentirana u temeljnim registrima (Sudski registar, Obrtni registar i dr. ) te osobno predati i potpisati godišnji financijski izvještaj.

Poslovni subjekti čiji se podaci o ovlaštenim osobama ne nalaze u javnim registrima, upisnicima i/ili evidencijama (npr. komanditna društva i javna trgovačka društva) prethodno trebaju dostaviti dokumentaciju za unos ovlaštenih osoba u sustav e- Ovlaštenja putem Virtualnog šaltera Fine.

Predaja godišnjih financijskih izvještaja
e-Usluge Registar godišnjih financijskih izvještaja (e putem -RGFI)

Scenarij 2: Osoba ovlaštena za zastupanje pravnog subjekta kroz sustav e-Ovlaštenja daje prava pristupa drugoj osobi

Osoba ovlaštena za zastupanje pravnog subjekta pristupa e-Ovlaštenjima vjerodajnicom visoke razine sigurnosti (e-Osobna iskaznica, Finin certifikat, AKD certifikat) te unutar usluge dodjeljuje prava pristupa za uslugu e-RGFI drugoj fizičkoj osobi unutar istog ili drugog poslovnog subjekta (npr. na zaposlenika tvrtke ili djelatnika knjigovodstvenog servisa). Postupak dodjele prava pristupa e-usluzi opisan je u korisničkoj uputi za e-Ovlaštenja koja je dostupna u usluzi e-Ovlaštenja).
Osobi koja je opunomoćena je odmah omogućen pristup e-usluzi RGFI (nije potrebno prihvaćanje prava).
Poveznica na sustav e-Ovlaštenja:

U slučaju kada poslovni subjekt u temeljnim registrima ima evidentirano više ovlaštenih osoba, za potrebe potpisivanja GFI-a i ostale propisane dokumentacije po punomoći, prava za preostale ovlaštene osobe je potrebno dodijeliti kroz uslugu e-RGFI, opcija Punomoći (scenarij 3) ili na šalteru Fine (scenarij 4).

Predaja godišnjih financijskih izvještaja putem
e-Usluge Registar godišnjih financijskih izvještaja (e-RGFI)

Scenarij 3: Davanje punomoći kroz uslugu e-RGFI
Osoba ovlaštena za zastupanje pravnog subjekta pristupa e-Usluzi Registar godišnjih financijskih izvještaja (e-RGFI) kroz sustav e-Građani vjerodajnicom visoke razine sigurnosti (e-Osobna iskaznica, Finin certifikat, AKD certifikat) i unutar usluge dodjeljuje pravo ovlaštenja za predaju i/ili potpisivanje izvještaja drugoj fizičkoj osobi putem funkcionalnosti Punomoći koja je dostupna na glavnom izborniku s lijeve strane ekrana. Navedeno je posebno važno u situacijama kada društvo ima više zakonskih zastupnika koji su u obvezi svaki zasebno potpisati godišnji financijski izvještaj budući da sustav e-Ovlaštenja omogućuje davanje punomoći u ime poslovnog subjekta, a ne u ime fizičke osobe-zakonskog zastupnika kako zahtijeva Zakon o računovodstvu. Radi navedenoga, uvijek kada postoji više ovlaštenih osoba, ovlaštenja po Punomoći se osim putem sustava e-Ovlaštenja, za ostale osobe trebaju dati i na ovaj način, putem eusluge RGFI.

Zakon o računovodstvu propisuje da godišnje financijske izvještaje potpisuju predsjednik Uprave i svi članovi uprave (direktori) odnosno svi izvršni direktori poduzetnika ili u slučaju poduzetnika koji nema upravu odnosno izvršne direktore osobe ovlaštene za njegovo zastupanje.

Funkcionalnost Punomoći unutar usluge e-RGFI omogućuje dodjelu punomoći na tri načina:
• Biranjem s popisa zakonskih zastupnika (ako ih je više)
• Biranjem s popisa opunomoćenika (ako već postoji opunomoćenik kojemu je punomoć ranije dana – primjerice jedan zakonski zastupnik je ovlastio osobu iz knjigovodstvenog servisa, drugi zakonski zastupnik može odabrati tu istu osobu)
• Upisom točne kombinacije imena, prezimena i OIB-a pravo na korištenje usluge u smislu predaje GFI-a i potpisivanja u ime davatelja punomoći može dodijeliti bilo kojoj osobi (i onoj koja nije vezana ni za jedan poslovni subjekt)

Predaja godišnjih financijskih izvještaja putem
e-Usluge Registar godišnjih financijskih izvještaja (e-RGFI)

Scenarij 4: Dodjela ovlaštenja za uslugu e-RGFI na šalteru Fine
Ovlaštene osobe koje ne posjeduju vjerodajnicu visoke razine sigurnosti (e-Osobna iskaznica, Finin certifikat, AKD certifikat), a žele dati ovlaštenje za predaju i potpisivanje godišnjeg financijskog izvještaja drugoj osobi, mogu to bez naknade učiniti u poslovnici Fine, predajom punomoći i uz identifikaciju osobnim dokumentom opunomoćitelja i opunomoćenika.

Vodič za paušaliste

Porezna uprava pripremila je Vodič namijenjen obrtnicima – paušalistima za ispunjavanje poreznih obveza.
Vodič daje odgovore na pitanja:

Koji obrtnik može plaćati porez u paušalnom iznosu?
Na koji se način utvrđuje i plaća paušalni porez?
Postoji li obveza poreza i doprinosa kod privremene obustave obavljanja djelatnosti?

Obveze obrtnika-paušaliste:
✓ svakodnevno vođenje Knjige prometa (Obrazac KPR) → evidencija u koju se na kraju svakog radnog dana upisuju primici naplaćeni u gotovini i bezgotovinskim putem,
✓ tromjesečno plaćanje predujma poreza na dohodak → do posljednjeg dana svakog tromjesečja,
✓ podnošenje Izvješća o paušalnom dohotku od samostalnih djelatnosti i uplaćenom paušalnom porezu na dohodak (Obrazac PO-SD) i Obračun članarine turističkoj zajednici (Obrazac TZ1) → istekom godine – do 15. siječnja,
✓ izdavanje računa uz provedbu fiskalizacije za svaki račun naplaćen u sredstvima koji se smatraju gotovinom,
✓ obvezno pridržavanje odredbi o blagajničkom maksimumu,
✓ plaćanje komorskog doprinosa,
✓ plaćanje obveze doprinosa za obvezna osiguranja po osnovi obavljanja obrtničke djelatnosti do 15. dana u mjesecu za prethodni mjesec, a ako se radi o drugoj djelatnosti obveza dospijeva u roku od 15 dana od primitka rješenja o utvrđenoj obvezi doprinosa i
✓ ako zapošljava radnike obvezno je obračunavanja, obustavljanja i plaćanja doprinosa za mirovinsko osiguranje iz plaće radnika, a kao poslodavac obveznik je obračunavanja i plaćanja propisanih doprinosa za obvezna osiguranja na plaću radnika.

Novi propisi primjena

ZAKON O DOPRINOSIMA
• Obveza doprinosa je vezana uz razdoblje provedeno u osiguranju
• Stupio na snagu 1.1.2025.
• Primjena novih osnovica- za rad u mjesecu siječnju
• Mlade osobe- na

ZAKON O POREZU NA DOHODAK
• Porez se obračunava, prilikom svake isplate prema propisima koji važe na dan isplate
• Izmjene od 1.1.2025.
• Isplate nakon 1.1.2025- nove stope, novi osobni odbici, neoporezivi primici?

ZAKON O MINIMALNOJ PLAĆI
• Minimalna plaća se određuje za rad u razdoblju od 1. siječnja do 31. prosinca 2025.
• NOVA minimalna plaća za siječanj isplata u veljači
• Kolektivni ugovori?

Kolektivni ugovori i primjena minimalne plaće

• Kolektivni ugovor za graditeljstva (Nar. nov., br. 29/24)
• Kolektivni ugovor za ugostiteljstvo (Nar. nov., br. 39/24)
• Kolektivni ugovor za trgovinu (Nar. nov. br. 117/24)
• Kolektivni ugovor papirne i drvne industrije (Nar. nov. br. 5/24)

Plaća i dodaci na plaću- kolektivni ugovori

Materijalna prava kolektivni ugovori

Nepuno radno vrijeme umanjenje plaće

Mlade osobe pravo na umanjenje poreza

Leave a comment